Učiteljica kaže – Kreativnost je najslobodniji oblik samoizražavanja

Strpljivo slušaju sricanje. Brzo rešavaju dileme oko malog i velikog slova, teraju strah od brojki. Pričaju zanimljive priče iz prošlosti, vode na put oko sveta. Pomažu u povezivanju misli i ideja. Ohrabruju na prve korake u velikom svetu – svetu odraslih, svetu znanja i odgovornosti.

Njihova uloga nije samo da prenesu činjenice iz udžbenika, već da probude radoznalost, istraživački duh i da pokrenu na razmišljanje. Oslonac su kad se zadrhti, vetar u leđa kad zatreba hrabrost. Otkrivaju skrivene talente, inspirišu, ali i podsećaju da je u redu praviti greške – jer greške su deo učenja. Oni su učitelji i, nakon roditelja i porodice, najviše utiču na naše sazrevanje i odrastanje. 

Marija Vujanović upravo je takva učiteljica. „Uča,“ kako je zovu njeni đaci, nije samo osoba koja drži časove – ona je neko ko decu uči kako da kroz igru, razgovor i povezivanje otkriju svoje sposobnosti, talente, razvijaju veštine komunikacije i steknu dragocena životna znanja koja se ne mogu naći na internetu. 

Mi smo upravo sa njom razgovorali o tome kako se škola i učitelji prilagođavaju izazovima digitalnog doba, kako pospešuju kreativnost kod dece i gde se krije prava vrednost obrazovanja.

1. Fokus je značajno opao pod naletom kratkih i jednostavnih formi. Kako se škola prilagođava tome? 

U potpuno se slažem, škola i školski sistem se dosta sporo i teško prilagođavaju tome.

2. Šta mislite da li je u redu da škola ima profil na Tik Toku, na kojem će postavljati kratke edukativne klipove? 

Ovo pitanje i promišljanje o istom mi je u domenu naučne fantastike. Lično mislim da bi to bilo odlično. Vrlo značajno i motivišuće jer bi korist bila višestruka za sve aktere u obrazovanju. Naravno, u tom slučaju bi trebalo biti vrlo obazriv u odabiru tema koje bi se obrađivale.

3. Kako u današnjem digitalnom svetu pospešiti kreativnost kod dece? 

U današnjem digitalnom svetu se kod dece (mlađeg školskog uzrasta) i te kako može pospešiti kreativnost. Kreativnost je najslobodniji oblik samoizražavanja. Sve zavisi od sadržaja koji im se nudi i načina na koji im se taj sadržaj nudi. Tehnologija može pomoći u tome, ali kao i vatra tehnologija može biti dobar sluga, ali loš gospodar.

4. Koju biste knjigu preporučili deci i tinejdžerima, a da je “zarazna” kao Netflix serija? 

Deca se uglavnom „zaraze“ knjigama koje ne spadaju u obaveznu školsku lektiru. Na osnovu svog profesionalnog i roditeljskog iskustva mogu da kažem da su to knjige: „Pet prijatelja“ (serijal avanturističkih romana za decu), knjige Jasminke Petrović i Vesne Aleksić, knjige o srpskoj istoriji Slobodana Stanišića, kao i serijal „Noćna škola“.

5. Kako pronaći koncentraciju za učenje pored konstantnih distrakcija koje donosi telefon? 

U školi kao i u životu, ne radimo i ne učimo samo ono što volimo i što nam prija. Deci je lepše i lakše da se razonode gledajući zabavne sadržaje na telefonu nego da se koncentrišu na nastavne sadržaje i učenje. Mislim da je uloga odraslih (roditelja) ključna. Važno je, zajedno sa detetom, jasno definisati pravila za korišćenje telefona i dosledno ih se pridržavati. Deca moraju imati granice u konzumaciji sadržaja na telefonu da ne bi imala problem sa koncentracijom i da bi bila produktivnija u učenju.

6. Mogu li društvene mreže da postanu koristan alat za učenje? 

Društvene mreže mogu postati koristan alat za učenje, ali to trenutno zavisi isključivo od dobre volje i entuzijazma pojedinaca. Verujem da će se to promeniti.

7. Da li je istina da je decu danas teško “poterati” napolje u parkove i prirodu ili to samo starije generacije zvocaju, tvrdeći da je nekada bilo bolje vreme?

Deca su uvek deca. Željna pažnje, igre i druženja. Željna pripadnosti grupi. Ne bih da generalizujem, ali mislim da nije teško decu „poterati“ napolje. Važno je šta im se nudi i na koji način.

8. Šta je ono najvažnije što učenike može naučiti škola, a što ne može internet? 

Ono najvažnije što učenici mogu naučiti u školi, a što ih ne može naučiti internet jesu socijalne veštine. U međusobnoj interakciji deca kritički promišljaju, razmenjuju mišljenja, debatuju, uče da prepoznaju i tumače svoje i tuđe emocije, uočavaju, usvajaju i razvijaju komunikacijske veštine.

Intervju sa učiteljicom Marijom Vujanović je u celosti preuzet sa sajta boljionline.rs

Zakažite informativni razgovor

Za više detalja zakažite sastanak sa direktorkom škole i informišite se o nastavnom kadru, načinu rada škole i upisu.

POLITIKA KOLAČIĆA

Kolačići su male tekstualne zbirke podataka (datoteke) koji se prilikom posete internet strani šalju na Vaš računar ili mobilni uređaj i kojima se kasnije može pristupiti. Zahvaljujući kolačićima vidi se šta interesuje pojedine posetioce internet strane, što pomaže da se poboljša upotreba za sve korisnike.

Koristimo kolačiće neophodne za funkcionisanje internet strane, odnosno one koji omogućavaju da pregledate naše stranice, kolačiće za statistiku posećenosti i unapređenje performansi internet strane i kolačiće za oglašavanje. Kolačići na internet strani se takođe koriste za pamćenje sesije korisnika sajta.

Kolačić je internog tipa, kriptovan je i podatak ne može biti iskorišćen eksterno. Vi imate mogućnost da izaberete da li ćete prihvatiti kolačiće koji nisu neophodni za funkcionisanje naše internet stranice. Mi bismo svakako cenili Vašu odluku da prihvatite sve kolačiće jer nam time pomažete da internet stranicu uskladimo sa interesovanjima posetilaca. Takođe, možete i naknadno da odbijete korišćenje kolačića izmenom postavki u Vašem pretraživaču. 

Naša internet strana koristi Google analitiku (Google Analytics), uslugu za veb analitiku koju pruža kompanija Google. Google analitika koristi kolačiće, odnosno tekstualne zbirke podataka koje postavlja na Vaš uređaj, da bismo lakše analizirali kako korisnici upotrebljavaju internet stranu.

Ukoliko su Vam potrebne dodatne informacije o kolačićima Google analitike, pogledajte stranice Google koje se odnose na pružanje pomoći i politiku zaštite privatnosti: Politika zaštite privatnosti Google- a i Pomoć Google analitike.

 

Spisak kolačića koje koristimo:

PHPSESSID

Ovaj kolačić je identifikator opšte namene koji se koristi za održavanje promenljivih sesija korisnika odnosno održavanje statusa prijavljenog korisnika između stranica.

Neophodan za funkcionisanje ove internet stranice.

Ovo je sesijski kolačić se koristiti kao za upravljanje stanjem sesije.

Neophodan za funkcionisanje ove internet stranice.

Ovaj kolačić postavljen je da identifikuje korisnika, a identifikacioni kod je kriptovan.

Neophodan za funkcionisanje ove internet stranice.

Ovaj kolačić pripada “Google Universal Analitics” i značajan je za ažuriranje Google-ovog analitičkog servisa. Ovaj kolačić se koristi  za razlikovanje jedinstvenih korisnika dodeljivanjem nasumično generisanog broja kao klijentskog identifikatora. Sadržan je u svakom zahtevu stranice i koristi se za izračunavanje podataka o posetiocima, sesiji i za izveštaje o analitičkim lokacijama.

Performanse

Ovaj kolačić pripada “Google Universal Analitics” i koristi se za umanjivanje odnosno ograničavanje prikupljanja podataka na veb sajtu koji ima veliki broj poseta. Ističe nakon 10 minuta.

Performanse

Registruje jedinstveni ID koji se koristi za generisanje statističkih podataka o tome kako posetilac koristi veb sajt.

Performanse

Ovaj kolačić pripada “Google Universal Analitics” i koristi se za davanje podataka o posećenosti.

Performanse

Ovaj “DoubleClick” kolačić  se postavlja  od strane reklamnih partnera, a oni ih koriste za pravljenje profila interesovanja posetilaca veb lokacije i za prikazivanje relevantnih oglasa na drugim veb lokacijama. Ovaj kolačić  funkcioniše tako što jedinstveno identifikuje vaš pretraživač i uređaj.

Oglašavanje

Ovaj kolačić je “DoubleClick”, u vlasništvu Google-a, služi za profilisanje interesovanja posetilaca veb stranice i prikazivanje relevantnih oglasa na drugim veb sajtovima.

Oglašavanje

Ovaj kolačić je “DoubleClick”, u vlasništvu Google-a, služi da pomogne profilisanju vaših interesovanja sa ciljem da prikazuje relevantne oglase na drugim veb sajtovima.

Oglašavanje

Ovaj „DoubleClick“ kolačić se postavlja od strane reklamnih partnera, a oni ih koriste za pravljenje profila interesovanja posetilaca veb sajta i za prikazivanje relevantnih oglasa na drugim veb sajtovima. Ovaj kolačić funkcioniše tako što jedinstveno identifikuje vaš pretraživač i uređaj.

Oglašavanje

Ovaj kolačić pruža informaciju o tome kako krajnji korisnik koristi veb sajt, kao i informaciju da li je posetilac prethodno video bilo kakvu reklamu ovog sajta pre nego što je pristupio ovom veb sajtu.

Oglašavanje

Ovaj Google kolačić se koristi za analizu uspešnosti oglasa na internet stranicama drugih internet strana tj. prikuplja informacije o tome kako se koriste oglasi prema ovoj internet strani.

Oglašavanje

Ovaj kolačić pruža informaciju o tome kako krajnji korisnik koristi veb sajt, kao i informaciju da li je posetilac prethodno video bilo kakvu reklamu ovog sajta pre nego što je pristupio ovom veb sajtu.

Oglašavanje

Ovaj kolačić pruža informaciju o tome kako krajnji korisnik koristi veb sajt, kao i informaciju da li je posetilac prethodno video bilo kakvu reklamu ovog sajta pre nego što je pristupio ovom veb sajtu.

Oglašavanje

Naš sajt koristi kolačiće u cilju poboljšanja korisničkog iskustva. Saznajte više: